Kommer jag överleva?

När jag stod och ryktade Lady i eftermiddags ringde mobilen och när jag svarade var det en kvinna som ville att kan skulle vikariera i en sjätteklass på Brännagårdsskolan (för er som inte vet läser jag till låg och mellanstadielärare i Kristianstad, men bor hemma och pendlar till skolan). Så jag frågar försiktigt vilken av sexorna, inte var det väl 6c? Jojomensan, Celinas klass var det allt och då blev jag lite ställd. Tydligen var det ingen fara att vara lärare åt sin lillasyster, jag skulle ju vara där med en av deras riktiga lärare så plötsligt hade jag tackat ja. Kändes ganska bra fram tills Celina kommer hem och glad i hågen börjar berätta om allt skit som klassen hittar på och hur stökiga, pratiga och bråkiga den är och vad de kommer försöka göra. Sedan tröstar hon mig med "du ska iallafall inte vara i den andra sexan, de är MYCKET värre än vad vi är". Jotack, det här känns ju jättebra. Tur att jag slutar tolv för det låter som om jag kommer behöva några lugna timmar i stallet för att varva ner mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0