Kvällsturer

Blev två kvällsturer med två olika hästar. Började med att ta en barbackatur på Lady med Celina. Blev mest en skrittrunda vilket var mysigt. Fast innan vi gav oss iväg fick jag rengöra Ladys öron. Jag vet inte vad det är för något som biter henne med öronen är sönderbitna, smutsiga och blodiga sen ett par dagar. Vi tvättar och smörjer det med tjärsalva för att avskräcka flugorna men det verkar inte hjälpa :/ Madicken har också lite och Lukas pyttelite, men Ladys öron är ju helt såriga. Någon som har samma problem?
När vi kom hem mockade jag lite snabbt och sedan tog jag in den vandrande lerhögen Madicken och borstade henne. Sedan gav vi oss iväg på en barbackatur. Hon var pigg och det visade sig när vi skulle nerför en backe där det är ett litet gult "hus" som ska användas till skidlift. Vi har sett det flera gånger nu, men idag skulle vi inte nerför backen och nära huset. En bit kom vi och sen skulle hon tvärvända och galoppera/bocka tillbaka uppför backen. När hon tillsist gick nerför taktade hon halva vägen hem och var så söt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0