Lördag kväll

Den här lördagen måste har varit den längsta och drygaste på flera månader. Var på ridskolan strax innan halv 9 för att fota alla hemmaryttare som startade i dressyrtävlingen och för att sälja lite godis. På morgonen var ljuset perfekt i ridhuset och allt från läktarlångsidan till medellinjen gav jättefina, skarpa bilder. Men sedan försvann ljuset och jag fick höja ISO:n så att bilderna blev grynigare :/ Har tagit massvis med bilder så nu får jag väl ägna resten av kvällen och halva natten åt att redigera dem...
Stack till stallet för att rida Madicken efter dressyrtävlingarna, slängde bara i mig lite mat först. Solen har verkligen satt fart på fällningen för när jag var klar med att använda ryktstenen efter 45min låg det en enorm hög med hår på golvet. Jag tränsade Madicken och skrittade en runda barbacka som jag inte brukar rida då det mest är asfaltväg. Solen var på väg ner och luften var sval och skön. Fåglarna kvittrade och himlen färgades sakta rosaröd. En underbar vårkväll för att ta en ridtur och jag tramsade ihop små sånger på vägen medan Maddan glatt gick på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0