Madicken & Celina

Glömde berätta att jag skickade ut Celina på en barbackatur med Madicken när vi kom hem från hennes ridlektion igår. Jag orkade inte så jag stannade kvar och fixade det sista i stallet. Jag gissade att Maddan nog skulle bjuda på lite busigheter men jag tänkte att Celina borde klara sig utan sadel :P De var borta en halvtimme och när Celina tillslut kommer hem frågar jag om hon skötte sig.
"Nä, först ville hon inte gå och så stannade hon hela tiden. Hon småstegrade när hon inte fick som hon ville och sen försökte hon sticka hemåt i galopp."
Jag skrattade och kunde se allt utspela sig i huvudet. "Inga bockningar?"
"Nej, men hon sprang nerför alla backar..."
"Var det svårt att sitta kvar?"
"Nej...jag satt säkert hela tiden, det var inte särskilt läskigt heller!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0