Min kusin

Min kusin Oskar är ett år äldre än Celina och har en vilja från 10personer. Vill han göra något så är han bergsäker på att han klarar det och med vinnarskallen han har så kämpar han med blott, svett och tårar (ja, kanske inte det sista då) tills han är duktig på det. Dessutom vill han inte gärna medge om han är trött, gör ont eller liknande. För två år sedan fick han rida Lukas en gång (han red som liten) och även om han red en bra stund sa han att det inte var jobbigt alls. Nej minsann, tänkte jag då. Nu ska Oskar banne mig medge att han blir trött, så jag hissade upp stigbyglarna och lät han rida jockeyläder och tänkte att han nog kommer blir riktigt trött snart. Efter en kvart gav jag upp, han stod fortfarande upp.
"Är du verkligen inte trött? Känns det inte alls i låren?" frågade jag frustrerat.
"Nej, det är lätt", svarade han.
Så jag gav upp och avslutade lektionen och tänkte att han måste ha muskler av stål eller något. Senare fick jag höra av min moster att Oskar faktiskt senare på kvällen sagt att "det känns lite, lite grann i benen". Och för oss andra "normala" människor betyder det skakiga, trötta ben och världens träningsvärk dagen efter ;) Så jag lyckades nog trots allt haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0