Övernattning med påskjakt

Till påskjakten dök 28 glada barn upp, redå för att leta upp sitt påskägg i lag. Ledtrådarna var ju utsatta för att de skulle gå så långa sträckor som möjligt så vi räknade med att det borde ta ett tag. Till vår överraskning sprang de flesta grupperna runt på jakt efter ledtrådar så då fick vi improvisera med lite lekar tills klockan var fem. Då åkte 12 av barnen hem och vi satte igång med att grilla. Jag höll mig borta från grillen för jag hade ingen lust att bli rökt igen :P De som grillade fixade kolsvarta hamburgare först, men sen blev de riktigt duktiga ;) Efter maten bäddade vi och sedan spelade vi lite brännboll på stora sandbanan innan vi gick till lilla ridhuset och gjorde ungarnas favoritsak: gymkana utan häst. Några från US var också med vilket gjorde det extra roligt. Under grenen då de skulle rida på varandra lyckades "hästen" Maja snubbla och ramla omkull. Tjejen på hennes rygg slog sig och blev ledsen men trots att vi lyckades lugna ner henne så ville hon ändå hem, fast hon tyckte det var tråkigt att hon hade sådan otur sa hon. Vid 10-11 tiden började vi äldre göra Amöba-leken och jag var urkass på det och blandade ihop två tecken nästan hela tiden haha. Sen när ungarna var klara med sitt höjdhoppande och kom tillbaka satte sig de flesta och började leka tidningsleken och vi skrattade och skrek om vart annat. Jag halvsov mellan 12-03 då jag vaknade av att tre personer, varav en  var min egen syster, mådde illa. Kvart över tre åkte Celina och Emmie hem och jag somnade och sov till 7. Var uppe och fixade frukost och sedan skulle barnen leka gymkana igen, ibland undrar man hur de orkar. Denna gången var jag med och efter ett antal grenar insåg jag vilken bottenkondis jag har: trött, matt i kroppen, flåsig och varm. Nej, borde nog börja ut och jogga. Jag känner redan att jag kommer få träningsvärk imorgon! Innan alla skulle hem hann vi köra tidningsleken igen och även en sväng amöba när det nästan bara var oss us-medlemmar kvar.

Även om det bara var hälften så många anmälda som det var förra övernattningen tyckte jag att 16pers var precis lagom för man lärde känna dem och visste vad alla hette när det var dags att åka hem :) När det var 42st anmälda är man bara förvirrad och blandar ihop namn och personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0