Rita

Satt och hade tråkigt när jag kom hem från stallet så jag började plocka lite på skrivbordet. Fick fatt i ett ritblock som hängt med mig i 7 år eller så och började bläddra igenom det. Jag har en massa bilder som jag aldrig ha hunnit måla klart för jag tycker det är jättejobbigt och tålamodskrävande att rita. Jag vill se resultatet direkt, inte hålla på i flera timmar med bilden. Men, tittade som sagt igenom gamla bilder och plötsligt började det klia i fingrarna av målarlust så plötsligt hade jag plockat fram färgpennorna och börjat färglägga en flera år gammal bild med en drake och en riddare på. Det tog inte lång stund förren jag irriterade mig på hur riddaren och hans häst var ritad så då gick jag till den nyaste bilden (som väl är ett halvår gammalt) och ritade på den en stund innan jag tröttnade. Ibland blir jag verkligen så irriterad på mig själv över att jag är så hopplös med att rita, tänk vad mycket bättre jag skulle kunna bli om jag ritade lite oftare :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0