Ronja III

Träffade Madickens helsyster Ronja idag. Madicken heter ju Madicken III och Ronja heter Ronja III, jag kan inte låta bli att undra varför? Men hur som helst hade jag sett på starlistorna att Ronja skulle tävla med en tjej från Johannishus så jag höll utskick på framridningen när jag visste att det snart var deras tur. För 1 1/2 år sedan såg jag Ronja i en annons när hon var tillsalu så jag visste att hon var brun och att hon iallafall inte på bilden var särskilt lik sin syster. På framridningen fanns det 4st bruna ponnyer och ingen av dem var ett dugg lik Madicken så jag blev osäker om Ronja faktiskt var någon av dem. Sedan försökte jag minnas hur hon såg ut i annonsen och då fanns det en häst som kunde vara Ronja. En ganska smal, brun d-ponny som sprang med halsen rakt fram var det och jag kunde verkligen inte få henne att likna Maddan. Men jovisst var det Ronja, jag frågade tjejen som red och tittade även när hon tävlade och det var först då jag såg en likhet. Det var något med hur de håller halsen/huvudet när de travar och galopperar som de har gemensamt, men jag trodde verkligen att två helsystrar skulle vara lite mer lika alltså...

Kommentarer
Postat av: Fröken R

Hej
Såg det här (och att Madicken gått bort :( ). Jag har Ronja nu och om du vill se lite bilder på henne så finns vi på instagram. Jag heter froken_r

2015-01-27 @ 18:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0