Vårväder

Tittar på väderleksrapporten och den visar just nu strålande sol och +12 resten av veckan :) Så härligt och hade Madicken inte varit dräktig hade jag sett till att vi gjort en långtur och tagit med fika. Denna tiden på året är härligast för längre ritter tycker jag :) det är inte för varmt för varken hästar eller människor.

Men med solen borde Winnie komma. Vet faktiskt inte vad som hände med "hon kommer de närmaste dagarna", veckan gick och vi har inte hört något och nu har ännu en halv vecka gått. Men jag tippar på mammas teori om att de kanske vill tajma in det med den där slaktbilen som hämtar upp alla större döda djur. När Amy dog hade vi ju tur imed att den var i krokarna redan samma dag, i värsta fall kan den döda kroppen få ligga kvar en vecka innan bilen kommer :/ Hemskt, vem vill gå ner till sin gård med en död häst liggande på gårdsplanen? Inte jag iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0