Barbackahoppning på Medix

Är helt slut efter dagen. Vid elva var vi framme hos Elin och Johan och då var det redan varmt. Lukas fick ta en box i stallet medan vi fixade de andra tre. Mysigt stall, en gammal ladugård som blivit ombyggd tror jag, allt i trä iallafall vilket kändes riktigt konstigt! Johan och Elin sa direkt att de tänkte hoppa barbacka (rider sällan med sadel de två) och tyckte vi med skulle göra det. Lukas fick ha sin på men tanke på sin skengalenhet men tydligen går Medix bättre utan sadel så jag tog med barbacka. Jag undrar om den ponnyn verkligen är en b-ponny, måste vara en maxad b isåfall, eller liten c för jag såg inte alls särskilt stor ut påstod Celina. Nu var han ju bred och kraftigt byggd och gudomligt rund och mjuk över ryggen - jag tror han är en större variant av Lukas. Tog ett tag att vänja sig vid det trippande steget, särskilt i galoppen när han liksom sprang med huvudet sänkt så att jag kasade framåt, men sedan var han urmysig!

Terrängbanan var byggd i deras enorma hage och gick kors och tvärs runt i den. Började med att skritta/trava runt hagen som förr var ett hjorthägn, tog 20min och Medix drog in mig i grangrenar hela tiden haha. Sedan red vi terrängbanan i rad efter varandra. Haha, det kändes lite ovant och konstigt att hoppa en främmande häst barbacka på en terrängbana - men fruktansvärt roligt var det! Lukas älskade det och taggade till ordentligt. Vi red den tre gånger och en runda bytte Celina och Elin hästar. Jag fick prova Cumelus lite och han är verkligen svårriden, men har mjuka gångarter, särskilt galoppen.

Sedan var det dags att bada, vilken konstig känsla det var att rida i bikini med hjälm på huvudet. Medix plaskade lite men var inte lika förtjust i badandet som Cumelus och Lukas. De båda simmade och Lukas stod och plaskade en massa och sprang bockande upp ur vattnet så att Celina kasade av två gånger.

Vi lämnade hästarna och gick sedan tillbaka för att bada själa. Rodde ut med en gummiebåt och en badring till en flytande flotte och där är Johan så korkad att han lägger sig på båten så att en skruv gör hål i botten XD Ingen ville simma tillbaka in bland alla näckrosor och äcklig botten så det tog ett tag innan vi löste det.

Lukas ville inte hem, varken lämna hagen, gården eller gå in i transporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0