Fina Lady

Lady var gudomligt fin idag. Åh så lycklig jag var under första halvtimmen av dressyrpasset när jag märkte att nosen behöll sin plats även när jag bytte tempo eller gjorde halt. Jag var helt salig av lycka och det känns äntligen som om vi kommit en bit vidare på vägen. Till och med galoppfattningarna ibörjan gick utan nosen som högsta punkt! Men efter en halvtimme tröt krafterna och tempot ökade så jag fick göra miljoner halvhalter kändes det som. Tränade lite skänkelvikning och hon drog iväg i slängtrav men fick ändå några skänkelvikningar längs med långsidan som jag var nöjd med, det var duktigt för att vara jag haha. Avslutade med lite galoppfattningar och avbrott till antingen skritt eller trav. Avbrotten är hon duktig på, jag tycker inte jag bromsar upp så mycket, men det hände fler än en gång att det blev skritt istället för trav eller halt istället för skritt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0