Fråga om ridlektioner

Mamma kom hem idag och hade en fråga från mamman de de två syskonen som kommer och rider hos oss med jämna mellanrum. Den äldsta tjejen vill börja rida, men eftersom hon är så himla blyg tror inte hennes mamma det skulle funka så bra på ridskolan eftersom hon då kommer stå längst bak och typ inte våga göra någonting. Mamman hade hört hur duktig Ludde blivit sedan han börjat rida och därför undrade hon om jag kunde tänka mig att ge flickan ridlektioner på Lukas en gång i veckan i höst. Hon sa att hon förstod att det skulle vara svårt att ha en speciell dag och tid och menade därför att det gick bra att inte ha en fast riddag utan att bestämma allt eftersom. Jag skulle även få en slant för besväret. Hm, vet inte riktigt om jag ska göra det eller inte. Kan bli väldigt kul, men samtidigt blir det ju då en press på att det måste ske en gång i veckan och tänk om jag har massa annat att göra? Fast å andra sidan verkar jag ju ändå fått Lukas motion på min lott så antagligen skulle det gå åt ungefär lika mycket tid oavsett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0