Hovslagare

Hovslagaren fixade de andra tre hästarna och kikade samtidigt på Nangijala. Inga problem med hovar eller benställning men för tränings skull raspade han alla fyra hovarna lite. Det var Nangijala inte alltför förtjust i för hon hade lite problem att hålla balansen imellanåt och försökte slita sig loss. Framhovarna var värst men bakhovarna gick jättebra. Dock gör hon ibörjan ett jämfotahopp mitt på min vänstra fot där jag redan har ett gammalt sedan en annan trampning. Gjorde lite ont men hon är ju ändå lätt. Märkte efter en stund att hon måste ha trampat på en nerv för det kändes ut i två tår trots att hovarna inte träffat där. Haltade omkring lite men tyckte det var väldigt lindrigt ändå. Väl hemma blir det allt svårare att gå, jag som hade tänkt gå en tur i skogen ikväll med Ludde :/ Får nog ta bilen upp till stallet ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0