Inne för regnet

Ett trevligt åskväder ikväll fick mamma och Celina att vänta med sina hästar i stallet innan de tillslut fick ge upp. Madicken och Nangijala var med inne för jag tänkte pyssla med fölis. Slutade med att jag satte mig i boxens kortsida och att Nangijala efter en stund lade sig framför mig. Sen blev hon störd av något, reste sig, diade lite och kom sedan och la sig på min vänstersida och halvsov i en halvtimme. Då hade mamma och Celina gett sig av hem och jag satt hon kände mig ruskigt sömnig. När Nangijala reste sig upp för att dia la jag mig ner eftersom de var på andra sidan boxen. Har ni tänkt på vad halm är mjukt och hur varmt det blir när man ligger på det? Så jag låg där och kände hur ögonlocken började trilla ner då Nangijala kom till mig, nosade grundligt på mig och la sig sedan ner igen längs med min vänstersida så att huvudet var i höjd med min mage om hon hade lagt ner huvudet helt.

Kanske, kanske var det inte bara en slump att hon la sig ner tre gånger bredvid mig? Hoppas kan man alltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0