Promenad i skogen

Till min stora förvåning mådde foten mycket bättre av att bli stoppad i stallskon, hm... undrar hur det fungerar? Ludde fick välja vad han ville idag och han ville hemskt gärna träna lite mer hoppning så jag tog fram ett hinder. Dumt nog var hans gummiestövlar borttappade och de andra skor han tog hade ingen klack och bara gled så det blev inte så mycket ridande. Nangijala gick i hagen bredvid och var helt ifrån sig över att hon inte fick vara med och springa, galopperade runt, bockade, gjorde jämfotahopp mm.

Min fot mådde bättre av både skon och allt gående så vi beslöt oss för en tur i skogen med Madicken och Nangijala. De första 10min var välbekanta för fölis så hon galopperade omkring oss, hoppade över allt som låg i vägen, provsmakade olika saker och snurrade runt. Så vi beslöt oss för att rida Rådjursrundan vilket skulle ta en halvtimme. Ån gick vi bredvid och den var ju både spännande och läskig. Blev lite trav och galopp och Nangijala stutsade glatt omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0