Skrämselhinder

Medan Celina red fram Lady i skogen byggde jag upp fyra hinder och gjorde dem så läskiga som det bara gick. Första hindret bestod av björkstammar men gräs under och långa gula "blommor" vid sidorna. Andra hindret var en röd bom över massa röda koner och två limegröna hinkar, dessutom hade jag grävt ner en två meter hög orange flagga precis bredvid. Tredje hindret hade två gula filtar som hängde över hinderstöden och på toppen två röda koner. På bommen knöt jag fast två blå höpåsar. Sista hindret var vattenmatten med blå höpåsar på hinderstöden. Dessa skulle Celina allt få kämpa med att ta sig över tänkte jag!

Så kommer Celina tillbaka och precis som om det vore riktig tävling säger jag "varsågod och rid" och Celina tittar lite snabbt på hindrena. Jag kunde knappt tro mina ögon när Lady hoppade allt med spetsade öron utan att tveka. Celina klappade Lady efteråt och så var vi tysta en stund och visste inte vad vi skulle tro. Vi bestämde oss för en runda till fast med högre hinder, hindret med filtarna ändrade jag om så att en filt hängde över bommen och fladdrade läskigt i vinden. NU reagerade Lady. Två stopp innan de kom över.

Jag vet inte vad jag ska tro faktiskt. Kanske borde vi måla mer vanliga hinder? Eller är det trots allt hinderfångarna som Lady är rädd för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0