Sommar igen tillfälligt

Gick upp till stallet i förmiddags för att byta hage. Hjälp, det var varmt! Om 6 dagar är det slut med mina förmiddagspromenader upp till stallet för byte av hage, då är skolan igång och Camilla "sommarhästlov" tar slut. Då är det hon som ska byta hage och jag hoppas för hennes skull att hon inte är för stressad på morgonen, för Nangijala vill inte alltid följa med haha. Kommer dock sakna att byta hage till dem, fast på kvällarna kommer jag göra det. Snart är det dags för hö och stall på nätterna med mockning för oss tvåbeningar.

Idag när jag kom såg jag inte till någon av hästarna i de två hagarna. Ropade på Nangijala två gånger och sedan på Madicken men inget svar så jag tog grimmorna och gick in i hagen. Halvvägs till vinskyddet tittar en nyvaken Nangijala ut och gnäggar när hon får se på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0