Tre lektioner

Lektion 1
Ludde skulle visa sin farmor hur duktig han blivit på att hoppa och galoppera. Calle släpade fram alla hinder åt oss vilket gjorde mig jätteglad! Han sa dessutom att "om ni nån gång behöver hjälp med att rida Lady... så kanske jag kan rida". Lovade att han skulle få rida nästa vecka någon gång. Lukas var seg i värmen och orkade inte galoppera före hindrena till Luddes besvikelse: "galoppera är de bästa jag vet!!", men Ludde red bra och farmor var så imponerad över honom.

Lektion 2
Linnea red Lady och eftersom hinderstöd och bommar redan stod framme fick det bli hoppning. Lady var pigg och snäll mot Linnea, men blev ganska taggad av hindrena trots att de låg på 40cm.

Lektion 3
Celina red Madicken och än en gång drog vi nytta av allt hindermaterial. Vanliga bommar och upphöjda bommar och minihinder som man kunde trava över. Nangijala var urpigg och for runt som en stucken gris med krumbukter och bakutspark så att hon var helt svettig. Reagerade idag på att Nangijalas rumpa är helt svart nästan och då menar jag svart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0