Äkta dressyrpass

Maria var sjuk idag så istället fick vi Linn vilket jag blev jätteglad över då vi skulle ha dressyr. Saknar de vanliga dressyrlektionerna och skulle vilja byta ridlärare, men samtidigt gillar jag Maria så jag kan inte bestämma mig utan har hittils tänkt att det får bli som det blir. Men tror nästan jag ska be om att få byta ändå nu efter jul...

Har knappt sovit inatt för huvudet fick en mental överlastning efter gårdagen, händer imellanåt och då babblar jag i sömnen och snurrar runt så att jag är helt slut. Förståt inte hur jag orkade rida idag, men Lady kändes jättefin! Särskilt galoppen gick bra idag och det måste vara första gången någonsin hon faktiskt gått på tygel nästan hela galoppen. Skänkelvikningen gick skit som vanligt men för första gången fick jag höra att jag skulle behålla henne på tygeln och sedan försöka göra ett par steg i skänkelvikning i taget eftersom hon bara kör upp huvudet. Öppnan gick mycket bättre även om hon bryter ur ganska ofta.

I responsen när vi skrittade av fick jag höra att när Lady bryter ut och kör upp huvudet så tillåter jag det eftersom det tar x antal steg innan jag får fatt i henne igen. Fattar inte riktigt det här för det är ju inte så att jag inte genast försöker få tag i henne igen, men eftersom hon oftast ökar i samma veva så tar det lite tid att först bromsa och sedan fånga upp henne. Får fundera lite mer på det, men annars fick jag lära mig en del nyttiga tips idag. Tycker bara synd om Celina för Linn kommer köra sååå med henne nu när hon sett hur stadigt hon för det mesta går med mig i form haha. Fast passande nog så är det slut med dressyrlektioner för i år för henne och sedan ska ju Madicken med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0