Byte av häst

Hoppas stuts idag, var väldigt längesen verkligen. Sedan ndrade Maria den genom att ta väck nästsista stutset och bygga en oxer vid sista i stället och så fick vi komma på det med. Sista gången låg det nog på runt 80 och så tänkte jag att vi nog skulle sluta på stutsen men då HÖJER Maria oxern och jag vågar knappt titta på det utan bara rider och försöker titta bakom hindrena. Inte förrän vi hoppat över det (och jag glömt svänga i pur förvåning) vågar jag kika och det låg på 95! Är den höga höjden permanent eller?

Idag fick vi byta hästar! Jag fick Poesi som var min älsklingshäst och sköthäst i 4år. Lite förvirrande var det med att sitta på ännu en fux så ibland höll jag på att kalla henne Lady. Utöver det var inget likt och jag kände mig mest förvirrad. Poesi höll ju på med sitt tuggande och kastande med bettet och sprang dessutom på ordentligt. Just när jag börjat få lite kläm på traven skulle vi galoppera och fy tusan säger jag bara. Vilken hemsk kantig och ryckig galopp hon har! Alla fick vi hoppa stutsen två gånger med höjning imellan och sedan en gång på oxern och ett räcke på andra långsidan. Alla hoppade utan problem och Paulina, som red Lady, red henne jättebra, Lady verkade trivas med henne. Sakta tyckte jag det gick så jag kände mig lite dyster när jag sa det till Maria. Hon tittar förvånat på mig och sa att Lady nog var den häst som hade hoppat som hon brukat. Så... då går det väl kanske inte så snabbt som det känns?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0