En riktig piggelin till häst

Bestämde mig för att ensam löshoppa Madicken eftersom Nangijala skulle kunna få vara med och springa av sig. Jag tvivlar på att min söta fölunge kommer bli en hopphäst för hon kastar sig åt sidan så fort hon närmar sig en bom haha. Först gick det bra och medan jag höll igång Maddan i trav tänkte jag på att hon minsann inte såg så hemskt ut i hullet ändå. Visserligen svaga konturer av revben och så kantig och imusklad, men fölmagen är påväg att försvinna. Sen skulle vi värma upp i galopp och där försvann Madicken. Runt, runt sprang hon i höger varv och jag kunde inte få stopp på henne eller byta varv. Nangijala for med och både levererade snygga bock och bakutsparkningar. Tillslut bygger jag upp ett litet hinder och hon blev så glad och hoppade det tre gånger på raken av sig själv. Tillslut lugnade hon ner sig men det var konstigt att inte behöva jaga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0