Föl på rymmen

Är Nangijala en ny Amy, fast svart? De har då banne mig samma rymningssätt. Vet inte vad som for i min fölunge idag men jag och Celina red iväg 40min och kom tillbaka och hittade stallet tänt och hästarna i en ny hage. På tavlan i stallet stod det att Nangijala hade rymt och Uffe hade hittat henne när han kom hemkörande. Hon hade hoppat igenom överesta eltråden och säkert fått sig en trevlig smäll av elen för hon var ganska stirrig. Lady då? Jo hon stod snällt kvar i hagen med en halvmeter tråd och väntade tills hon blev hämtad. Knasföl, det är vad hon är. Har aldrig varit några problem att rida iväg och lämna henne kvar med en annan häst så man kan ju undra vad som for i henne idag? Ingen lång tid var vi borta heller. Tror lilla damen har överskottsenergi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0