Fullt ös medvetslös

Det var rulle på Lady idag. Skulle ridit dressyr nu när ridbanan var helt torr och det började jättebra. Hon lyssnade direkt när vi tränade övergångar och halter och jag tänkte att det skulle bli en jättebra dressyrpass. Men så var det dags för galopp och hon springer och springer och springer ännu mer och jag inser att det där med lugn samlad galopp på volter som jag tänkt får jag glömma. Då gav jag mig på lite galoppombyten vilket fungerade väldigt bra tills hon så smått började skena efter bytet haha (hon brukar sticka lite efter bytet) så det fick jag lägga av med. Tänkte att hennes pigghet passade bättre till hoppning så jag byggde upp en räcke och tänkte att jag nu minsann skulle träna på att hålla i henne mot hindret. Och jobba fick jag men sen lyssnade hon rätt bra. Höjden låg då på 80 och jag tänkte att jag nu jäklar skulle våga mig på ett högre hinder, så jag höjde till 90. Det gick bra, så jag höjde det så mycket det gick och då var det 1m. Mådde lätt illa när jag tittade på hindret men Lady bara flööög över så jag var så glad efteråt :D och med hennes extrahopp så var det väl typ 110 egentligen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0