Rena dårhuset

Stallet igår förmiddag var rena dårhuset. Nangijala urförbannad för att hon inte får vara med Madicken. Lady förstörd för att hennes avgudade Madicken är i en annan hage. Madicken gnäggig, men annars cool. Bara Lukas som var som vanligt.

Lady började med hovslagaren och Nangijala fick vara kvar i hagen för hon kunde se både Lady i stallet och höra och se de andra i hagen. Fly förbannad galopperar hon runt och sparkar. Efter en kvart kikar jag ut och kan inte se henne. Upptäcker att hon springer i paddocken bredvid hagen och att hon sprungit igenom understa tråden på grinden där. Så då stängde jag bara utgången i paddocken. Madicken var snäll att ta in och verka och tittade knappt åt sin fölunge så var jättearg på andra sidan staketet. Sen fick Maddis stå inne medan Lukas gjordes vid så att Nangijala hade henne som stöd vid hennes tur. För första gången fick hon verkas stående i stallgången och hon stod så snällt så snällt! Tappade balansen lite ibland och försökte hoppa till för att rätta till den - ja, faktiskt var det Maddans fel för hon puttade henne de flesta gånger. Frågade hovis hur de andra fölen han verkat var och om de var som Nangijala (tycker hon varit rätt jobbig de andra gångerna när hon fått träna) och han svarade att min fölunge var jättesnäll och superduktig jämfört med de andra! Flyinges föl var det tydligen rätt jobbigt med så jag kände mig väldigt stolt att Nangijala lugnt stod med mig samtidigt som jag kliade henne.

Skulle ta ut Nangijala i hagen samtidigt som hovis lämnade sina saker i bilen och sedan gå och betala. Men hon vägrade gå in i grindöppningen och jag kämpade i nära fem minuter innan jag fick gå och ge henne till hovslagaren så fick han hålla medan jag hämtade pengar, suck. Sen stod jag minst lika länge till vid nästa försök. Jag gav mig inte och för en gångs skull gav hon inte upp när man spänt grimskaftet en stund. Vaknade idag med världens träningsvärk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0