Dressyrtävlingen LC:1

Lady visste tydligen direkt att det var tävling idag också, fast fråga mig inte hur. Hon släppte en massa mina koblajor som mamma uttryckte det och var stirrig när transportskydden skulle på. Inga problem med lastningen idag heller skönt nog, men hon blev ganska otålig när vi stannade vid en korsning och blev stående i 7min eftersom det kom bilar konstant. På framridningen var hon väldigt pigg men mjuknade ju mer jag red och i traven blev hon tillslut ganska fin. Galoppen var med nosen i vädret hela tiden men det var bara väntat, jag hade faktiskt inte ridit dressyr med Lady mer än ett par, tre gånger i år när jag har haft ridlektion. Inne på ridbanan spände hon sig lite och verkade uppriktigt osäker på vad man skulle göra med de små dressyrstaketet, skulle de hoppas? Kunde de bitas? Lady var rätt osäker på hela dressyrgrejen när vi började men lyssnade mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Allt som gick längs fyrkantspåret gick bra, men annars vinglade vi omkring. Första volten blev någon slags skänskelvikning/öppna hela vägen runt. Andra volten gick jättefint, fick faktiskt en sjua där så alla fel vi gjorde idag får man skylla på mig :) Lady är så känslig för vikt att hon reagerar för minsta lilla när man rider dressyr med henne så går hon plötsligt i skänkelvikning gör jag något tokigt. Första halvan av dressyrprogrammet gick överlag bra men andra halvan med galoppen misslyckades ganska rejält. Fick fel galopp, bröt av och så satte Lady av i slängtrav. Sedan gjorde vi en fin vinglig färd längs medellinjen med en sned halt och en stampande häst och så var vi klara. Haha, kan inte minnas jag fått så låga poäng innan, men å andra sidan fick vi massa treor i galoppen :) Är ändå jättenöjd med vår lilla "Buttra" och tycker att hon skötte sig jättebra!





Skänkelviksvolten




Blev lite stuts i galoppen, jag blev stressad och tog lite väl hårt i henne och hon reagerade därefter.


Fy vilken stolsits man får av Ladys sadel...eller ja, egentligen är det ju Amys gamla sadel för Ladys började skava i höstas så vi bytte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0