Hoppkurs

Celina ska tävla i hoppallsvenskan divsion III ivår och idag var det gratis hoppträning för Maria Fieber för alla som ska tävla i det. Fast först var vi inte säkra på om hon skulle kunna träna för hon mådde inte alls bra, men jag tryckte i henne en ipren eftersom hon så gärna ville vara med. Det funkade och efteråt sa Celina att det varit den roligaste hoppträningen på länge för äntligen fick hon hoppa så högt som hon brukar med Lukas (65-70cm). Lukas var minst lika glad som Celina och ville absolut inte gå i närheten av transporten efter lektionen och det gör han alltid när han har haft roligt och inte vill hem. Lukas var superfin idag och hoppade allt med spetsade öron och massa energi. Sedan råkade han riva ett rött plank när de kom lite fel och då blev han så arg att han sparkade bakut som vanligt haha. Maria tyckte han var jättegullig men var verkligen inte van vid att ha små a-ponnyer på hopplektioner för hon frågade "hur högt kan man hoppa med en sån där liten?". Senare frågade hon om jag också hade haft Lukas när jag var liten, men det skulle jag aldrig kunnat ha, backar vi 10år tillbaka i tiden är Lukas inte ens inriden :P Jag stod mitt i ridhuset och fotade hela lektionen. Håller på att lägga in bilderna så laddar upp lite smakprov från lektionen när de är klara. Ni får nöja er med en gammal hoppbild från i höstas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0