Lady

Mamma jobbade sent så jag fick sätta igång Lady idag. Vilken skillnad! På en dag är hon sitt gamla jag igen, bakhovarna måste verkligen ha ömmat jättemycket för hon gick på som bara den idag. Fast damen har även börjat fälla så jag fick stå en lång stund med ryktstenen och ta väck hår. Minusgrader och stenhård mark ute idag igen så jag red till ängen och tänkte att jag kunde testa att trava henne också. Vi kom ner på ängen och... tjoff, så stack hon glatt iväg i galopp. Lyckades snirkla runt på några volter medan hon gjorde sitt bästa för att övertyga mig om att det var en rejäl galopp vi behövde. Det är minsann krut i damen efter nästan en veckas vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0