Mockning av hagen

"Det som gömms i snö, kommer upp i tö". Jo, det stämmer perfekt med hästarnas hage för tillfället. De går hela vintrarna i hagen utanför stallet (sen finns det två till varav en stor) och bajset har ju hamnat under snön så när den nu har smält kommer ju allt fram. Särskilt vid grinden och staketet mot stallet/paddocken. Började i tisdags med att kratta ihop allt till högar och sedan köra upp det till gödselstacken. Fy tusan säger jag bara, blött och tungt och leran på marken gjorde att man inte kunde fylla mer än halva kärran så det var helt klart roligast att kratta ihop det även om händerna gör ont tillslut :) is ligger kvar under det dessutom vilket gör det lätt. Men det som jag upptäckte igår var att högarna ska ligga en dag eller mer för då rinner vattnet ur och så kan man lasta på mer. Fotade faktiskt innan jag började för jag ville se skillnaden, dock hände nåt med kameran och bilderna så den här var den enda jag fick ut och den visar väldigt dåligt. Nederkanten av bilden visar hur det är.


Kommentarer
Postat av: Samkristina

Fabulous site. Keep it up ,best regards and shalom to all of you

2011-08-26 @ 08:28:59
URL: http://samkristina.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0