Stallstädning

Gav hästarna deras lunchhö kl.12 och satte sedan igång med städningen av det sista julpyntet. Granriset som varit virat kring balken som går mellan boxarna har fått sitta kvar trots att julen sedan länge är över, men jag har dragit mig för att göra det för det blir så stelt och trist utan det. Pyntet i fönstret har fått sitta kvar också (tja, det som är kvar, hästarna åt upp halmen snabbt så bara kottar, kulor och guldäpple har varit kvar) för jag tycker att den tomma fönsterkarmen och gallret framför fönstret ger en sån trist fängelsekänsla. Men idag tänkte jag att det var dags att ta väck det. Tog ner hälften av granriset och slängde ut det till hästarna, de gnager och äter på allt nu sen snön försvann. Julgranen de fick slängd till sig var rengnagd på mindre än en dag. Granriset jag tog ner var det som fanns mellan Madicken och Ladys boxar och anledningen till att jag inte hann ta ner allt var att jag fick syn på fönstrena och började fundera på hur jag skulle kunna få dem att se bättre ut när julpyntet var borta. Så jag tog ner gallret och borstade av och fick sedan en ide: jag lägger ett tunt lager spån där! Efter att ha funderat lite till slutade det med att en del av julpyntet åkte tillbaka: kottarna, lite granris, en lite röd kula och så det stora glittrande guldäpplet. Hann bara med Ladys två fönster innan det var dags att rida men det ser helt klart mycket trevligare ut även om jag inte är supernöjd med det precis. Hade Nina kanin lös medan jag städade och jag undrar om hon inte medvetet försökte fälla mig för jag snubblade över henne titt som tätt, råkade smälla till henne och höll nästan på att trampa på henne.

Fönster städat med gallret nere - tomt och trist


Fönstret med "pynt", ser genast lite mysigare ut, fast lite juligt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0