Dressyr

Usch, pannkaka med dressyren igår. Var ruskigt arg på Lady tillslut för hon bara fjöntade runt och ignorerade mig totalt. Vägrade gå fram eller rusade. Kunde tvärstanna och försöka snurra runt och när vi tex skulle lägga en volt flöt hon iväg utåt oavsett vad jag gjorde. Nej fy vad sur jag var på henne tillslut. I ena varvet går hon och trycker längs med staketet och bryr sig inte ett smack när jag försöker få ut henne med skänklar, tyglar, vikt och spö. Galopp på stora mittvolten resulterade i minst halva volten på tvären, nån slags skänkelviksgalopp. Fy vilken misslyckad ridning asså, i slutet gick hon iallafall lite bättre och jag slutade när vi kunde galoppera normalt ett varv på mittvolten. Men spänd var hon hela tiden och hade fokus på helt andra saker. Undra om hon inte gick och glodde efter Madicken som försvunnit bort i hagen. Lady har blivit så hemskt beroende av henne så att det inte är klokt.

Nu var det visserligen någon månad sedan vi tränade dressyr, men så här gräsligt gick hon inte ens när vi köpte henne. Jag får rida henne en gång i veckan resten av sommaren och då ska det ridas dressyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0