Dressyr med Lady

Gårdagen var så sval att det verkade perfekt att träna lite dressyr på kvällen. Dessutom mådde mamma dåligt så hon var bara glad att jag tog Lady. Eftersom Lady varit så grinig och motsträvig de senaste två dressyrgångerna bestämde jag mig för att bara koncentrera mig på traven, mycket volter och serpentinbågar och så övergångar till skritt. Hade lovat mig själv att lirka, lirka och lirka ännu mer och hoppas damen skulle mjukna lite. Det började inte alltför bra, visserligen gick hon inte på tvären i volterna men huvudet i vädret och jättetjurig. Så jag höll mig till min plan men jag kan inte påstå Lady var så mycket bättre. Iallafall inte förren efter närmare en halvtimme. Då släppte allt och gud vad fin hon blev! Fortsatte med alla volter och övergångar och hon lyssnade jättebra. Sen att nosen åkte i vädret vid alla övergångar till skritt eller halt får man ju tåla. Gick över tll skänkelvikning och då lossnade hon ännu mer. Tog ett par varv i galopp innan jag avslutade med ett stort leende på läpparna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0