Dressyr

Mamma kom hem när jag låg i soffan och halvsov och upplyste mig om att jag skulle rida Lady idag. Jaså? Det har hon isåfall glömt att berätta för mig. Vad många dagar jag har fått rida denna veckan, är det inte lite typsikt att det blir så när man är slut efter vaknätterna och helst vill ta det lugnt? Jag som hade tänkt ta en lugn slappkväll eftersom Ludde har feber.Nåja, jag får be någon ge mig en rejäl spark i baken så att jag orkar släpa mig till stallet ikväll. Det är ju svalt så jag ska minsann ta ett dressyrpass med damen, det kan verkligen behövas. Märks att jag är en skogsmulleryttare, dressyr och hoppning blir aldrig regelbundet förutom på ridlektioner ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0