:(

När jag kom hem igår informerade Celina mig om att hon numera väger ett kilo mindre än mamma så det är bara en tidsfråga innan hon drar iväg rejält på höjden... Jag försöker komma  ihåg hur lång jag var i sjuan eftersom vi alltid har varit lika långa och vägt ungefär lika mycket i samma ålder. Skulle väl tippa på att jag var strax under 155 eller så, så Celina har drygt 6cm att växa. Så det är helt klart kört med Lukas snart. Det blir ingen ridning till jul som vi hoppats, antagligen inte ens till oktober. Möjligtvis en månad eller två till skulle jag tro. Usch, det är alldeles för tidigt :( Inte bara för oss att "skiljas" från honom utan allra mest för att vi inte har riktigt fixat nån ny ryttare till honom. Vi håller alla tummar vi har för Ludde, men det kommer dröja minst ett år innan han har nått en nivå där han skulle kunna följa med ut i skogen, kanske inte ens det med tanke på hur het Lukas är där. Och Lukas vill inte bli kvarlämnad medan kompisarna har kul, inte mår han bra av det heller.

Ska därför ringa till Alva idag och höra om hon vill rida i helgen (om den inte nu tänker regna bort som det verkar just nu). Rida lite dressyr på banan och hoppa ett par språng tillsammans med Celina och Lady. Och träffa Nangijala, det har vi lovat henne innan att hon skulle få. Sedan får vi väl tala om att hon får komma och rida Lukas när hon kan och när hon vill i höst och framåt sålänge Ludde inte kan motionera honom tillräckligt. Förhoppningsvis kan hon komma ett par gånger i månaden så att Lukas kan få ha lite skoj.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0