Grimmträning

Efter att ha ägnat närmare en kvart åt att mestadels försöka komma nära Nangijala och låta grimman nudda vid halsen insåg jag att jag måste tänka ut något annat. Att snabbt dra grimman över huvudet och därmed låta den sitta på för stort funkade bra när Nangijala var några dagar gammal, men nu vet hon minsann vad jag planerar. Nu får jag klappa henne på hela huvudet utan större problem men att ha grimskaft/grimma vid huvudet? Nej tack säger mitt envisa föl. Så jag plockade undan grimman och tog mig en rejäl tankeställare medan jag borstade Nangijala istället. Tvinga henne vill jag inte, känner hon sig trängd kastar hon sig iväg, stegrar eller bara flyr. Det enda jag då kunde komma på var att grimträna när Nangijala är trött, åtminståne nu ibörjan tills hon vänjer sig mer. Lägligt nog blev fölis trött samtidigt och la sig ner då. Inte så att hon somnade raklång utan hon låg ner vaken. Efter träning i några omgångar (de var inne och vilade ett par timmar eller så) kunde jag faktiskt sätta på henne grimman :D Hon fick ha på sig den ut och gå omkring med den lite, men så skulle den av och nej, nu ville Nangijala inte bli av med den. Knäppa föl XD Nåja, av kom den tillslut och förhoppningsvis går det lite lättare imorgon ännu lättare dagen efter den.

Huvudet har föresten växt märkte jag idag. Hade den på samma hål som på bilden och den var lite trång tyckte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0