Lite framgång

Jag kanske är bedrövligt dålig som fortfarande inte lyckats lära mitt föl att sätta på sig en grimma utan protest, men idag har jag iallafall nåt en halv framgång! 9/10 gånger får jag lägga nackremmen på grimman om hennes hals och knäppa den så att det ser ut som om hon har ett halsband. Jag får även dra av den över öronen om jag är försiktig och hon flyr inte vid åsynen av den längre. Jag är väldigt tacksam över att hon älskar att bli kliad annars kunde det nog blivit svårare. Till exempel så har jag strukit grimman vid tex käken och sedan slutat och berömt och kliat henne. Skulle hon ta ett steg bort från mig gör jag ingenting och väntar tills hon kommer tillbaka (för bli kliad vill hon).

Gick en promenad kring gården och lät Madicken beta medan Nangijala gick nära sin mamma med stela ben. Lugnade sig dock och började beta, hon kan faktiskt beta gräs nu och både äter gräs och dricker vatten. Madickens bajs äter hon också, jätteäckligt, men behöver de det för att skaffa sig en bra bakterieflora i tarmarna får man väl stå ut, men inga pussar på mulen den närmsta tiden!

Släppte dem i paddocken en stund också för första gången, vilken fart det blev i lilla fröken! Bocksprång och massa rejs runt och sedan undersöka gruset noggrant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0