Nangijala

Vid halv 4 åkte jag och hämtade ut ett Höökspaket och sedan styrde jag kosan till Nogelid (såklart). Hittade båda i vindskyddet mot solen och flugorna och Nangijala var nyfiken och kom snart fram för att hälsa. Sedan stod hon och "provsmakade" mig i ansiktet, huvudet och halsen. Samtidigt upptäckte jag att hon älskade att bli kliad vid svansroten för då började hon klia mig tillbaka - tänk att de gör sånt när de bara är en dag gamla! Kliandet var mysigt för mig eftersom hon inte hade några tänder så det blev nästan som lite massage för mig ;) Provade att klia andra ställen och hon älskade alla ställen haha. Så vi stod och kliade varandra och jag önskade att någon hade filmat eller fotat oss. Sedan hämtade jag en grep och en bal halm och mockade ur vindskyddet och gjorde en liten bädd i ena hörnet till Nangijala. Då passade hon på, till Madickens oro, att gå ut och busa omkring lite innan hon lade sig raklång ner bland massa vitklöver och sov en kvart. När jag var klar satte jag mig en bit ifrån och tittade på henne. Madicken passade på att äta men blev så irriterad av alla flugor att hon sprang in i skyddet, var borta 10-15s och kom sedan på sitt föl. Gnäggandes kom hon springande (vi var ca 13m iväg) och undersökte den sovande Nangijala. Efter en stund upprepades samma sak fast då var hon borta längre och mindre orolig. Jag får pyssla med fölisen så mycket jag vill och hon bryr sig inte om att alla kommer och tittar heller.

Ludde och Calle fick en och en komma och hälsa på henne idag, men de var inte lika roliga tyckte Nangijala. Hon höll sig till mig och skulle bli kliad så de fick smyga fram och klappa henne lite medan jag kliade :P Båda var lite rädda för Madicken och för Nangijalas krumpsprång som hon körde med ibland.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0