Onsdagsmorgon med Nangijala och Madicken

Vi tränade så smått med fölgrimman igår, bara vande henne vid att den lät, att den inte var farlig och att det inte var farligt om den rörde vid henne. Testade att sticka in nosen också men det var inte alls kul! Är föresten väldigt glad att jag köpte den rosa grimman också, för när den är som störst är den lika stor som när den blå är som mest inspänd. Efter mycket lirkande imorse insåg jag att hon var för orolig för att stå still och låta mig spänna fast grimman så jag spände nackstycket i hålet längst ut och trädde den bara över huvudet. Alldeles för stor var den, hängde långt bak i nacken innan jag lyckades spänna in den tre hål. Nej, det ar allt tur jag köpte denna så att jag kan ha den nu i början!

Men usch vad obehagligt det var med grimma. Först vågade bebis knappt röra sig men efter 10min var hon så lugn att hon diade och undersökte Celinas ryktlåda som stod i boxen med grimman på (Celina pysslade med Madicken sålänge). Då räckte det för idag och jag knäppte upp grimman. Dock var hon misstänksam mot mig en stund efteråt, men det släppte lagom tills vi släppte ut dem. Väl ute for Nangijala omkring i full karriär och tränade på sliding stop haha. Hon for omkring i säkert 20min omkring oss och Madicken passade på att äta.


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0