På promenad i skogen

Tack vare dagens regn var banan ganska geggig, men ändå helt okey. Ludde och Calle skulle rida lite barbacka innan vi gav oss iväg men då passade vädret på att släppa mer vatten över oss och förvandla paddocken till lervälling. Jag och Celina tog en mysig barbackatur i skogen även om jag kände mig ganska plågad i Ladys trav. På hemvägen tog vi en lång mysig galopp även om den först verkar se ut att sluta i sken. Lukas först och Lady efter medan jag bromsar och håller emot för att hon ska hålla sig några meter bakom. Till skillnad från Ladys trav är galoppen jättemysig. Det var först efter den långa galoppen som jag insåg att jag suttit helt säkert i sadeln hela galoppen trots smärre skenförsök och liknande.

Ridbanan var ju som den var så vi ropade på Madicken och skramlade med en burk för att slippa gå genom allt det blöta. Celina ryktade Maddan och jag satte snabbt och enkelt fast grimman på Nangijala och tränade på att gå i grimskaft. På med sadel och träns, kasta upp Celina och sedan bar det av på en liten promenad i skogen med båda. Celina och Madicken först, sedan fölis och sist jag. Nangijala gick tätt bakom sin mamma och kikade nyfiket och lite skrämt runt omkring sig. Väl framme på gårdsplanen igen fångade jag henne och ledde henne ner till stallet. Mycket rolig kväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0