Skogstur

Mamma lät mig ta Lady idag också så jag och Celina red till Lommaklint eftersom Lukas var så seg och knappast tänkte sticka. Väldigt mysigt måste jag säga, var evigheter sedan jag red en längre tur än en halvtimme i skogen och jag har saknat det upptäckte jag. Båda hästarna piggnade till i galoppen även om Lukas var pigg men ändå kontrollerbar idag. Lady tog bettet, sänkte huvudet och sprang efter så jag fick träna armarna. Lukas flåsade och pustade och Celina oroade sig över att det berodde på hennes vikt. Jag tvivlar på det, han orkar  galoppera lika fort som han brukar, men Celina har mestadels tagit kortare ridturer hela sommaren så konditionen är ju inte på topp. Dessutom är han rund som en flodhäst som alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0