Tisdag förmiddag

Sommaren är tydligen tillbaka för en dag och jag ångrade mig väldigt över att jag inte stuckit till stallet i shorts vid halv tio-tiden. Hade bestämt möte med Ludde och Calle klockan 10 för att rida, men de dök aldrig upp och jag brydde mig inte om att fråga efter dem heller. Så jag mockade i hagen med en nyfiken Nangijala i hälarna. När jag försvann in i vindskyddet gjorde hon sitt lilla tjut två gånger. Varmt att mocka, kunde valt en bättre dag. Tog sedan in dem och tränade med grimman. Fick faktiskt lägga halsremmen kring halsen och stryka grimman mot ansiktet idag :D Och senare, när hon var lite trött fick jag knäppa grimman om halsen flera gånger och till och med dra på grimman ordentligt utan protester :D Men jag märkar att grimman blir allt mindre på henne så det är nog snart dags att byta. Hennes framtänder har föresten vuxit fram också, så nu är det verkligen inte särskilt behagligt att bli kliad av henne haha. Men hon älskar verkligen att bli kliad, kommer direkt och ställer sig framför mig, oftast vinklar hon fram bakdelen och visar att jag ska klia där. Slutat sparka har hon gjort också :D

Tvättade Madickens svans också, vilket hon inte uppskattade och Nangijala har både nyfiken och rädd för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0