Ladys ålder

Det damp en räkning ner i brevlådan i veckan. Vaccineringen skulle kosta 750 sa hon när vi frågade så 1500kr allt som allt. Hos diskrikt i Karlshamn skulle samma kosta 550/gång. Till min stora förvåning är räkningen på 364kr, kanske var det så att hon menade 750kr för båda gångerna?

I räkningen stod den en kort beskrivning av Lady också och jag läste att hon var 14 år 5månader och 18 dagar. De där fem månaderna och 18 dagarna gjorde mig förbryllad för hon står född på första januari. Sedan upptäcker jag plötsligt de där "14 år". 14 år? 15 ska hon ju vara, när vi köpte henne var hon 14 år sa de gamla ägarna! Nej minsann, i passet står det 1997 så 14 år är hon helt klart. Lite roligt att de gamla ägarna haft henne i 3 år och tog fel på hennes ålder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0