Madicken

Skulle gå en promenad med Maddan idag men hon var mycket hellre intresserad av att äta det långa, saftiga gräset på vägkanten... så hon stannar och vägrar gå. Inget ovanligt så jag smackar på och blir totalt överraskad när hon kastar sig åt andra håller och travar iväg. Vid det laget är jag intryckt i vägkanten där det förutom gräs finns en massa buskar så jag tvingas släppa henne. Sen blev det lagom trevligt att försöka fånga henne. Vi var strax utanför gården och alltså jämsides med en 80-väg. Tro då inte att damen bestämmer sig för att gå och beta vid vägkanten och sedan håller sig undan från mig. Fick gå en omväg och komma framför henne så att hon iallafall inte kunde springa ut på vägen mer. Fångade henne och gick vår promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0