Onsdag

Varm och svettig dag. Satt och kokade i skuggan under Celinas dressyrlektion och var tacksam över att det inte var jag som red. Tillbaka i Nogelid ska Ludde rida på ridbanan och jag longerade honom för att slippa röra mig i värmen. Blev en del trav så att han fick träna lättridning och det gick ovanligt bra idag. Hans 9:åriga bror Calle var med och hjälpte till att borsta Lukas så efter Ludde hade ridit så frågade jag om han inte ville. Calle sa nej, men jag vet att han egentligen vill så jag tjatade tills han sa ja. Calle är stor för sin ålder tror jag, han och Celina är lika långa! Både jag, Calle och Ludde skrattade när det var dags för trav. Lukas är ju så snabb och trippig så Calle satt bara och skumpade. Men annars är han faktiskt duktig. Säker med Lukas och kan många hästord :) Ska fortsätta tjata på honom om ridning, ibland kan han gott rida lite, han vill ju egentligen men sen är han rädd för att bli retad i skolan tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0