Tisdag

Stack till stallet vid 7 och mötte Ludde som skulle rida. Blev 10min ut i skogen, lite trav på ridbanan och så galopp. Sedan fixade jag Lady och så red jag och Celina till Skyesjön och tog en lång härlig galopp. Mycket flugor där borta dock och alla samlades i Ladys ansikte så tillslut bröt jag av en kvist och tillbringade halva ridturen med att vifta flugor. Hästarna var pigga i galoppen och Lukas for iväg som vanligt men var kontrollerbar med pessoabettet. Skönt det. Till och med Celina har börjat säga nu att det ska bli ganska skönt att byta till Madicken och slippa vara rädd för att ens ponny bestämmer sig för att skena iväg 200m utan att lyssna på bettet. Tyvärr är det ju nån annan som får kämpa med det för den ovanan lär Lukas aldrig bli av med. Pågår ponnyakuten om några år så ska jag banne mig övertala vem som nu än har Lukas att prova att söka, är så himla trött på honom ibland alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0