Trött

Efter att ha tillbringat hela förmiddagen på ridskolan blev det Nogelid på eftermiddagen. Ludde skulle rida och för att göra allt lite extra förvirrat var en kompis till honom där, Henri, som tillsammans med sin syster rider hos oss ibland (de vi fick locktången av). Jag stod och ryktade Madicken när Henri kommer och mamman säger nåt i stil med att det var snällt av mig att låta dem rida fastän det blev så hastigt. Jag bara mumlar något till svar och undrar vad jag har missat. Blev en kortare ridtur för Ludde, men å andra sidan fick han trava extra mycket och träna på att svänga.

Innan jag stack hem fick jag plocka av Madicken och Ladys flughuvor, Ladys hade ett stort hål och Maddan hade lyckats slita sönder sin i kanten. Försökte sy ihop Maddans men det som gått upp var ju de smala plaststråna som är sammanflätade. Väldigt efterlängtad var flughuvorna av hästarna sen iallafall ;)

På kvällen var det läger för mamma och hoppning på schemat. Lilla, höjdrädda mamma hoppade 60-70cm med Lady och med tanke på att hon hoppat henne 3 gånger innan varav en gång snöhinder så är det mycket bra! 50 har varit maxgränsen oftast. Lite stopp blev det ju och mamma var nära att trilla av en gång, men så blir det ju på Lady, rider man inte ordentligt går inte hon ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0