Barbackatur med bocksprång

Mamma och jag hade kommit överrens om att ta halva mockningen var idag, vilket jag dock inte förstår för Celina är nog friskare än mig. Tog bilen till stallet och upptäckte till min glädje att Camilla hade mockat Lukas box så jag ger mig på Madickens stökiga. Efter en stund kommer Camilla och säger: "Och jag som skulle överraska er med att ha mockat och fixat allt åt er!". Jättesnällt verkligen men jag vägrade låta henne ta min mockning av Madickens box så hon fixade vatten och maten. Sedan var jag helt slut så då fixade hon Ladys box vilket gjorde mamma jätteglad! Jag kände mig tvungen att rida lite på Madicken så hämtar in henne och stod först en bra stund med ryktstenen. Eftersom jag bara orkade med en liten skrittrunda nöjde jag mig med att tränsa och hoppa upp. Vi vinglar ut i skogen eftersom Madicken vägrar att följa stigen utan ska ge sig in i skogen eller stanna helt. Efter 200m orkar jag inte med henne och låter henne gå vid sidan av stigen, när vi sedan ska gå ut på den igen sticker hon plötsligt bockande hemåt. Där satt jag med långa tyglar, ingen sadel och trött och sjuk och min första tanke är "nu flyger jag av". Men jag klarade mig men när jag fick stopp på henne var benen som gelé så det slutade med att jag fick rida hemåt efter att jag hade gått en bit tillbaka. Jag lärde mig iallafall att Maddis tydligen inte är särskilt öm i hovarna längre :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0