Dressyrlektion

Red igen en missad dressyrlektion på torsdagskvällen. Gillar när jag får rida om på torsdagen med dressyren för då blir det en riktig dressyrlektion, inte en markarbeteslektion som för Maria Fieber. Red med dressyrsadeln idag igen och frågade ridläraren vad hon tyckte om den. Den satt bra på Lady, tyckte hon, fast hon var inte säker på om den var värt priset eller inte utan bad mig att kolla prisklassen på begagnade Frank Baines sadlar.
Dressyrlektionen gick sådär i början. Lady sprang och ville inte riktigt sammarbeta så det blev mycket halvhalter innan hon började lyssna. Red med lite längre tyglar idag som hennes gamla ägare rådde mig och efter halva lektionen började hon bli mjuk och lyssna. Vissa stunder var det som om jag tryckt på en knapp för plötsligt gick hon perfekt och lydde min minsta tanke. Men oftast sprang hon med nosen i vägret och skulle slängtrava, men så har hon ju inge speciellt bra kondition heller. När vi travade av gick hon lugnt och stadigt på tygeln och jag kände mig ändå väldigt nöjd med lektionen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0