Dressyrlektion

Efter att ha ägnat 2h åt ogräsrensning höll jag en "dressyrlektion" för mamma och Celina nu när paddocken äntligen var torr och fin. Innan Celina började i sin hoppspecialgrupp på ridskolan vad det jag som höll hopp och dressyrlektioner för henne och nu var det nog ett halvår sen sist. Upptäckte att jag verkligen saknat det och Celina sa detsamma och menade att Lukas behöver våra dressyrträningar för han har tappat sin fina form sen vi slutade, så i vår ska vi börja med dem igen :)
Mamma fick sig ett pass på Lady också och skillnaden nu från i höstas är att jag lärt mig mer om hur man ska rida Lady så det var lättare att hjälpa henne. Nu är min mamma ingen stjärna på dressyr, hon har ägnat sina paddockstimmar på att lära sig att volta i trav och samtidigt sitta ner utan att skumpa, men idag sken hon som en sol efter ridningen. Med hjälp av mina ständiga "gör halvhalter" gick Lady i en trav som mamma faktiskt kunde sitta ner i och korta stunder gick hon även på tygel, åh vad mamma var stolt. Vi avslutade lektionen med att hästarna fick hoppa några språng och mamma hoppade 55 som högst (fast Lady hoppade 2dm extra högt) men var supernöjd. Celina ville bevisa för sig själv att Lukas utan problem kan hoppa 70 (hon vill tävla LB på en tävling i mitten av april) så jag höjde hindret och Lukas hoppande lekande lätt över det. Då upplyser jag Celina om att hon faktiskt hoppade 75 och min härliga syster skiner även hon som en sol resten av eftermiddagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0