Dressyrsadeln

Fick svar från Ladys gamla ägare idag om hur mycket de ville ha för dressyrsadeln. De skrev att den hade kostat 16 000kr och att de sålde den för 9000kr, de kunde tänka sig att gå ner en tusenlapp eftersom den satt så bra på Lady. Jag säger bara en sak: aldrig i livet. Må så vara att det är en Frank Bainessadel som kostat 16 000kr när de köpte den, men den är sliten och som en person sa till mig: ful. Min ridlärare bara skrattade när jag berättade vad de ville ha och sa åt mig att absolut inte köpa den för det priset. Ett par tre tusen är den nog snarare värd med tanke på hur den ser ut, har kollat begagnade sadlar och de för 5000kr är mycket finare än den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0