Hästskojakt i ett dike

Mamma har mycket på jobbet för tillfället så jag har fått rida Lady mycket de senaste två veckorna och detsamma blir det två veckor framåt. Idag kände jag för en härlig galopptur vid Lommaklint så jag och Lady stack dit. På vägen dit låg det en massa tallgrenar och avhuggna grenar och skräpade så jag satte upp ett 60cm högt hiner över halva vägen och hoppade det på vägen hem. Mycket roligt tyckte Lady :)
Men sen kom ju en mindre rolig sak, när jag skulle kratsa hovarna hemma igen upptäcker jag att Lady saknar vänster framsko med tillhörande snösula. Typiskt, verkligen typiskt, men jag vet ialalfall var skon ska ligga. Eller borde ligga iallafall. Det ligger fortfarande kvar massa grangrenar överallt sen de avverkade i höstas och just en sådan hög klev Lady rätt upp på eftersom hon inte ville blöta hovarna i en vattenpöl. Problemet var bara att den grenhögen bestod av en massa grangrenar för det dolde en grop ner i vatten där det även fanns massa vatten, is och lera. Så Lady fastnade ett par sekunder men kom sedan loss och några minuter senare tyckte jag att hon gick konstigt när vi korsade en stenig väg. Så jag gick upp i skogen utan häst och började dra och slita i grenhögen, får väck hälften men resten är fastfruset i is och gick inte bort. Efter en halvtimmes slit är händerna bruna av smuts och kletiga av kåda och jag går surt hemåt. Skon och snösulan grämer mig verkligen så jag ska dit upp igen imorgon med en såg och leta igen. Nu är jag nog lite överdrivet envis, men jag SKA hitta den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0